Tuesday, February 24, 2009

Cecair Effective Mikro (EM) untuk Akuakultur

Nama produk : Actimax
Komponen Bakteria : Photosistesis bacteria,Lactic Acid Bacteria,Yeast,Actinomicete,Acetobacter

Ciri-ciri produk dan kesan-kesan penggunaan:

Produk ini menggunakan bioteknologi EM,menggabungkan keistimewaan akuakultur,untuk mengubahsuai asas probiotik.Pelbagai bakteria yang sempurna,melalui kemahiran proses fermatasi supaya bakteria-bakteria tersebut boleh dipilih menjadi sebahagian produk ini.Ia imempunyai nutrisi bagi keperluan akuakultur.

Ia boleh meningkat pencernaan,penyerapan, dan seterusnya menambah keupayaan ketahanan kultur spesis supaya mengubahsuaikan kesihatan ikan,udang,ketam dan katak.

Selepas penggunaan produk ini ,kualiti air menjadi lebih baik,decomposi makanan akuakultur yang tertinggal akan dipercepatkan.Ia juga akan menurunkan kualiti ammonia,nitrat dan pelbagai organik yang bertoksi dan selanjutnya menambah baik keadaan larutan oksigen air supaya kuantiti PLANKTON boleh ditingkatkan dalam air.

Selepas probiotik cecair tersebut dimasukkan didalam air ,bakteria yang menyebabkan penyakit dapat dikawal supaya bakteria-bakteria dan plankton yang berguna boleh ditumbuh dan akhirnya menambah baik keseimbangan ekosistem akuakultur.

Jika produk ini dimasukkan ke dalam air selepas penggunaan ubat disinfector dan antibiotik,keseimbangan ekosistem akuakultur yang telah dimusnahkan boleh dibaiki semula dan seterusnya mengelakkan kesan sampingan ubat disinfector dan antibiotik.

Penggunaan EM ini terbukti berkesan di kolam tanah,kanvas dan simen terutama untuk ikan keli.

Harga bagi sebotol 1.5 liter - RM40.00
Diskaun bagi 5 botol keatas.

Hubungi kami di kelitiga.

No comments: